Фаны второй игры серии, ловите супер-мега-плюшку: мегараритетный перевод интервью разработчиков о создании игры!
Hifumi Kawano (Director) - Should the game system come first,
or should the material come first? This is the first vital
question faced by a game designer. Many current games place
the system first, and then the material is superimposed as an
extra little flavor. Clock Tower is designed so that the
material comes first. All systems were designed to address the
question of how best to express horror. This resulted in some
rather ruthless work, but frankly, if you were being chased by
an immortal killing machine in real life your survival wouldn't
be much better anyway. If you manage to finish the game without
getting killed even once, consider yourself capable of survival
even with Jason tracking you down.
Also, the high ranking endings in this story are not
necessarily the best endings Especially the "A" rank endings,
which are so opportunistic that we call them the "Hollywood"
version. Players' opinions will no doubt vary on whether these
endings are appropriate for this story. If you don't like the
"A" rank ending, find another ending you like. Then again for
Jennifer's sake, you might want to see a completely happy
ending... at least once.
Masaki Higuchi (Main Programmer) - Kudos to the staff, and
thanks to the players who brought this software. Try using
lots of different patterns to finish this game. We've secretly
included all sorts of weird fun stuff.
Yoichiro Shimazaki (Visual Director) - A more realistic image
was sought by using lots if animation and full 3D polygons to
portray murders in normal and surreal settings. We're counting
on your perseverance to see every single image and every
movement of Jennifer and the other characters.
Kaori Takazoe & Hiroshi Niikura (Sound Composers) - As with
the best horror stories, our sound theme was "Noise and
Silence." The terror or silence, the terror of sound, sounds
that aren't there when they should be, sounds that occur in
impossible places... the sound production for this game
involved a lot of variations on the "noise and silence"
theme. If the player gets even a small taste of "The terror
of sound," the sound staff couldn't be more pleased.
SilentPyramid, мне игра страшной не показалась, есть и пострашнее. Тот же Hauting Ground и интереснее.
Ну, во-первых весь Haunting Ground - это тот же Clock Tower от той же компании, только под другим названием (смотри первый пост), так что сложно представить, чтобы кому-то Haunting Ground мог понравиться, а его почтенный родитель, Clock Tower - нет... Это все равно что обожать Kagero Deception и не любить TRAPT %))) А во-вторых, все же по степени страшности, например, первые две части явно на голову разбивают Haunting Ground (хотя бы из тех соображений, что в HG даже нет ни одного убийства) - видимо, ты просто забросила CT, глянув только лишь на графику, и не продвинувшись в игре до страшных моментов - а зря, ведь серия действительно стоящая - особенно, если тебе нравится ее "адепт", Haunting Ground.
Shedow, ну не зна...я проста писалась от этого горбатого М****А с ножницами!!! а когда в тубзике спрятоться хатела, открыла кабинку а там труп изуродованный!! АААААААААААА и полицеиский сидел на стуле, я думала ща мужик поможет, подхожу а там без башки он АААААААААА
кароче, если тебе ЭТО не показалось страшным..то пардон муа, шик-люкс-гламур, таржур-бурдюр
Это точно... А помнишь еще начало первой локации - и за Хелен, и за Дженнифер... млин, такое мощное начало создать, причем в обоих сценариях - это нужно быть гениями. Припугнут немного, потом внушат что испуг был зазря, а потом ТАКОЕ.... Или еще смерть Бет - засунуть тело в бочку с вином, чтобы кто-нибудь выпил заполнившую бочку кровь жертвы - надо быть настоящим извращенцем %)))
Shedow, ну ты блин крутая))))
Дык, мне кажется, она просто не доиграла до того, где должно быть страшно %))) А, представь, насколько тогда круты те, кто вообще в СТ не играл, а значит и не испытывал того ужаса? (^^)
Не дюди это стоит скачать определенно...
И я о том же! Даже СНЕС-овская версия, созданная тогда, когда такого понятия как "хоррор" в списке игровых жанров вообще не существовало, и то жжот не по-деццки!
Shiva, во-во))а представь таких Дур сидят две и обе писаються)))))
Меня тоже в компанию возьмете? %)))